1616556575264772

Våre topp 3

grunner til å bruke video

Vi møter ofte på bedrifter som ikke er helt solgt på hvorfor de bør benytte video i sin egen kommunikasjon med kunder. Under gir vi deg våre topp 3 råd på hvorfor video er en viktigere del enn noen gang å ha som en del av kundedialogen.

Visste du alle tre fra før?

Nesten hele internett er video

Over relativt kort tid har all trafikk på nettet gått fra å være 75% til over 80% i favør video. Med andre ord er all annen trafikk fordelt på mindre enn 20%. Blant annet CISCO har i en stor undersøkelse kartlagt at veksten vil overgå 85% innen 2019.

Dine kunder liker dem

I følge en studie utført av TMG We Capture, viser det seg at 85% av kunder som ser en video før de avgjør om de skal kjøpe et produkt ender opp med å kjøpe sammenlignet med de som ikke så video først.

Bli husket

Over 80% oppgir å huske innholdet i en reklamevideo de har sett de siste 30 dager. Dette er gjerne fordi vi generelt sett husker 90% av innholdet i bevegelig bilde (video) mot 10% fra tekst.

Hvordan få kundene til å elske deg?

Vi har satt sammen 6 geniale metoder du kan bruke for å få kundene til å ikke bare kjøpe mer av deg, men viktigst av alt; bli en ambassadør for deg! Ikke alle 6 passer for alle, men kanskje nummer 3 er noe for deg?

Er det verdt investeringen?

For at du på best mulig grunnlag kan ta en veloverveid vurdering kan man se på dette med et enkelt regnestykke. Det du behøver å vite er;

  • Din snittsalgspris
  • Livstidsverdi per kunde
  • Eventuelle kostnader med markedsføring

Det er slettes ikke sjelden i B2B at et engangskjøp er 20,30,50,100-tusen eller mer. For B2C er tallene oftest lavere, men samtidig så er frekvensen markant høyere.

La oss si du har et snittsalg på 15 000,- per kunde og en varekostnad på 50%. Videre har du satt av 10 000,- til markedsføring, noe som kan gi deg flere hundre tusen visninger på diverse platformer.

Ditt regnestykke blir omtrent slik:

Engangsverdi per kunde (ikke livstid og oppsalg) 15 000 – varekost 7 500 = 7 500,- profitt

Kjøpsverdi video 30 000 + 10 000 markedsføring = 40 000,- i direkte kostnad.

For at investeringen skal gå i null trenger du 5,33 salg. Siden det er vanskelig å selge 0,33 ganger så runder vi opp til 6.

Så kommer vurderingen; med et tidløst budskap som kan kjøres 24/7 på hjemmesiden 365 dager i året, brukes i møter og presentasjoner, legges ved eposter og kampanjer, brukes i betalt markedsføring og deles på sosiale medier, er det sannsynlig at investeringen på 30 000,- vil være verdt det?

Er det sannsynlig at et produkt som kan selge varene dine på alle platformer 24 timer i døgnet hele året rundt vil generere mer enn tekst og bilde all den tid vi ser statistikker på at video deles overf 12 ganger så ofte som tekst og bilde?

Dette er en vurdering hver enkelt må ta, og det er ingen tvil om at strategien rundt bruken av videoen er den som skiller de som mangedobler investeringen sin og de som ender opp med å ikke lykkes like mye.

Info boks

Vi har løsninger – ikke pakker

Vi jobber litt annerledes

Det er ganske vanlig å tilby ulike pakker innen video. Og misforstå oss rett det gjør vi også. Men forskjellen ligger i at vi ikke setter kundes budskap i en bås allerede før vi vet hva hverken budskapet er eller hvilken type film og lengde som ønskes.

Hvorfor ikke prøve? Vi gir kostnadsfritt story-utkast til våre kunder med både innhold og pris basert på dine faktiske behov.

Navn*
E-post
Deadline (valgfri)
Antatt lengde*
Stil*
Telefon

Usikker på hvilken stil du ser etter? Se under

Bli inspirert av andre

Her kan du se et lite utvalg av noen filmer vi allerede har laget for andre. Er du på jakt etter inspirasjon kan du gjerne se igjennom flere forskjellige stiler for å finne det som passer best til deg.

Cartoon

Cartoon

Cartoon

Cartoon

Cartoon

Cartoon

Cartoon

Cartoon

Motion graphic

Motion graphic

Whiteboard

Whiteboard

Slik blir videoen din til steg for steg

  • Før vi setter igang prosessen kartlegger vi kundens behov og ønsker gjennom et spørsmålsark

  • Hvis løsningen du har valgt inkluderer story, vil vi basért på kartleggingen skrive en story for hvordan filmen skal utspille seg

  • Dersom løsningen du har valgt inkluderer det, vil vi samtidig som story blir akseptert gå igang med å skrive skriptet. Skript er det som skal snakkes inn på filmen

  • Dersom du har valgt denne løsningen vil vi tegne scenene i videoen rute for rute, slik at du tidlig ser hvordan ting vil utspille seg. En fin måte å justere ting tidlig på for å unngå tyngre justeringer senere

  • Dersom du ikke har valgt den laveste pakken vil neste steg være tema valg. Dette er der vi sammen med deg velger stil på modeller, figurer, farger osv. slik at det blir nøyaktig slik du ønsker

  • Dette er den datategnede versjonen av det håndtegnede storyboardet. Her kan man gå mer i detalj og finpusse scenene, sette inn ting man ønsker eller ta bort ting man ikke ønsker. Alt kan tilpasses og alt kan endres etter ønske

  • Om løsningen du har valgt inkluderer dette så er nest siste steg å spille inn voiceover. Dette gjøres i studio og vi har et svært bredt spekter av stemmer å velge mellom, både mann og kvinne samt de fleste dialekter

  • Siste steg er selve animeringen av alle scenene vi nå har laget. Voiceover justeres etter scenene slik at den passer, og det blir gitt liv til alle elementene. Vi legger også på passende musikk for de som ønsker dette. Etter dette steget er videoen klar til bruk!

Fortsatt litt på gjerdet?

Ta en uforpliktende prat med oss!

Vi vet at det er mange spørsmål som krever svar før man vurderer å investere i materiell til egen markedsføring. Derfor åpner vi for helt uforpliktende og gratis konsultasjon der vi snakker løst eller fast rundt deres behov og eventuelt hvordan ting kan løses.

[recaptcha class:form-recaptcha style="width:500px !important;"]

Gratulerer!

Du nådde bunnen av siden

Oppgi kode RAB10 for 10% RABATT på din neste ordre

Animasjon – Reklamevideo – Interaktiv video – Webdesign – Markedsføring – Profilartikler

VI ER DIN

TOTALLEVERANDØR

iTARGET AS – Kundeservice og salg

Åpningstider : Alltid åpent
Adresse : Nyhavn 8, 5042 BERGEN
Telefon : 412 85 149