iSushi med
ny strategisk
plan for sosiale medier
- Kunde: iSushi
- År: 2020
- Hva: Markedsføring
Scroll
- Markedsføring
- Strategi
- Sosiale Medier
- Branding
- Innholdsproduksjon
- Video
iSushi i Bergen har i en periode styrt egen markedsføring på sosiale medier. Sammen med iTarget har selskapet øynet en mulighet til å ta innpå sin argeste konkurrent gjennom å ha en strategisk tilnærming til egen markedsføring. Derfor er det satt opp et komplett økosystem av innhold som daglig kjøres ut på selskapets mange sosiale kontoer. Alt innhold skapt hos iTarget.
ALL-IN PÅ MARKEDSFØRING VIA SOSIALE MEDIER
iSushi er et like godt, men rimeligere, sushi restaurant. iSushi evner å holde lave priser, uten at det går på bekostning av kvalitet, gjennom å nesten utelukkende basere seg på take-away segmentet. I 2020 ønsket selskapet å fortsette den sterke veksten gjennom å ytterligere styrke sin posisjon på sosiale medier. Selskapet har lenge forstått at kampen spilles og vinnes like mye på sosiale medier som i restauranten, og derfor har iSushi hentet hjelp fra iTarget til å videre bygge selskapets merkevare.
iSushi bygger for vekst
iSushi har som mange andre en tøff hverdag med mye konkurranse. Selskapet har valgt å satse på rimelig take-away mat, men med fokus på kvalitet. Per i dag finnes det en rekke konkurrenter i de to byene iSushi betjener, men en av de store fordelene iSushi har er at de har satset stort på bydelene fremfor sentrum. Dette stiller naturlig nok enda større krav til markedsføringen, da de ikke får “gratis trafikk” fra walk-ins.
DEN NYE MÅTEN Å NÅ KUNDER PÅ
iSushi forstod tidlig at det å nå ut til kunder har endret seg dramatisk de siste årene. Tidligere kjørte man gjerne radio og avisannonser, men i den digitale tiden vi nå lever i er det ekstremt viktig å ta sosiale medier på alvor. iSushi ønsket der for å skru opp varmen på satsingen i sosiale medier, og har fått ekstremt godt betalt så langt. Allerede første måned var både rekkevidde og engasjement opp med nesten 70%. iSushi jobber i hovedsak mot kunder via Facebook og Instagram, men ser på muligheten for å implementere andre plattformer fortløpende.