1616556575264772

Visste du at: Google rangerer websiden din etter over 220 kriterier?

All entities Move

and nothing remains still

Hvorfor du bør

oppdatere nettsiden din

De færreste er klar over at det er stort sett Google som diktérer hva som er viktig og riktig på en nettside. Mange opplever det som en salgs gimmick fra byråene at man må oppdatere nettsiden sin for å holde seg relevant, men sannheten er at det er større krefter som bestemmer hvordan ting skal være.

Her har du tre gode grunner til å vurdere en oppgradering:

220 gode grunner

Google har en rekke parameter de bedømmer en nettside etter, og totalt er det godt over 200 nøkkelpunkter som er med på å avgjøre hvor langt oppe man kommer på organiske Google-søk. Disse punktene kan være alt ifra gode bilder av høy kvalitet, velskrevet tekst, nettsidekart, metatekst, linker som fungerer og mye mer. Roboter leser igjennom nettsiden din punkt for punkt og gir deretter en score på hvor bra den oppleves og hvor relevant innholdet er. Finner robotene mye feil og dårlig innhold, kan man se langt etter gode plasseringer på organiske Google-søk og man må også betale Google betraktelig mer i annonsering enn de med optimaliserte nettsider.

Moderne anno 1980

Mange er veldig glad i nettsiden sin, og føler selv at den gjør nytten. Samtidig som vi unner oss litt retro-romantikk må vi ikke glemme at det er hvordan andre oppfatter nettsiden din som teller, og ikke nødvendigvis bare hvordan du ser den. Folk har blitt bedre vant med årene og de stiller høyere krav til intuitivt design, innhold og grafikk. Den digitale verdenen utvikler seg i et raskt tempo, og er nettsiden din eldre enn 3-4 år gammel kan det være på tide å sjekke status.

Mobil

Om nettsiden din er noen år gammel er det store sjanser for at den ikke er optimalisert for mobil og nettbrett. Eldre typer oppsett skalérer ikke innholdet slik som responsivt design gjør, og man vil få en dårlig brukeropplevelse. Om man ikke er mobiloptimalisert vil Google sende nettsiden din nederst på lista ved organiske søk. Dette er et resultat av den store oppdateringen som kom April 2015 som hadde det klingende navnet Mobilegeddon. Du kan enkelt teste om du er optimalisert for mobil ved å klikke på de to firkantene øverst i høyre hjørne på nettleseren din. Deretter fører du musepekeren til kanten av siden og klikker mens du drar nettleseren fra høyre mot venstre. Om nettsiden skalérer seg etterhvert som den blir smalere og menyen som ligger i toppen av siden kollapser til en firkant med 3 streker, er sjansen stor for at nettsiden er utviklet på et såkalt responsivt design.

Ingen mál

Webside
Unikt design

Spør oss om pris

  • Fri veiledning
  • Fri stil på nettsiden
  • Skreddersydd oppsett
  • Fri revisjon under utviklingen
  • 1 time opplæring for enkel redigering
  • Mobil optimalisert
  • Egen kundebehandler
Få pris

Bli inspirert av andre

Her kan du se et lite utvalg av noen nettsider vi har laget for andre. Er du på jakt etter inspirasjon kan du gjerne se igjennom disse, men husk at vi skreddersyr alle nettsider etter kundens egne ønsker og behov!

MAX TRAFIKKSKOLE

VEKST REVISJON

OMJ

ADVOKAT KJERNLIE

GN POWER

2R DATA OG REGNSKAP

Slik jobber vi med webdesign

  • Før vi setter igang prosessen kartlegger vi kundens behov og ønsker gjennom et spørsmålsark. Her forsøker vi å få tak i nyansene som legger føringene for videre arbeid. Vi ser gjerne på referansesider og annet materiale for å finne inspirasjon sammen.

  • Hvis løsningen du har valgt inkluderer story, vil vi basért på kartleggingen skrive en story for hvordan filmen skal utspille seg

  • Når vi er enige om hvilken stil vi ønsker å gå etter setter vi opp rammeverket for nettsiden. Her legges kartet for innhold opp, og dersom man ikke har en eksisterende nettside vil vi sammen jobbe ut hvilke sider man må eller bør ha. Fargepalett og fonter er også naturlig å velge seg i denne fasen.

  • Vi utvikler vanligvis nettsiden ca 40-50% ferdig før vi ber om første revisjon. Mye av oppsettet på de ulike sidene er nå gjort, og det er på tide å få tilbakemeldinger på både utseende og ønskede funksjoner. Når vi er ferdig med første revisjonsfase fortsetter vi utviklingen, og dialogen mellom oss og kunden blir gjerne også litt tettere etterhvert som prosjektet er i ferd med å ferdigstilles.

  • Når alle i’er har fått prikken sin og t’ene har fått steken sin går vi igjennom siden for å lese korrekturen. Vi kjører ingen korrektur under utviklingen da man av erfaring bytter ut eller kutter tekst eller innhold underveis i utviklingen. Da er det unødvendig tidsbruk å renskrive tekst som kanskje ender opp med å kuttes, derfor er korrektur noe av det siste vi foretar oss.

  • Når nettsiden skal live er det naturlig å teste at alle knapper går dit de skal, at alle skjema fungerer skikkelig og alle andre øvrige tekniske detaljer som er viktig å få på plass for å unngå kjedelige situasjoner der kunder opplever feil når de besøker nettsiden. Det er vanskelig å bli 100% perfekt i en teknisk verden, men det er derfor vi tester funksjonene før vi går live.

  • Når alt er som det skal og både kunde og vi er fornøyde med resultatet er alt som gjenstår å kjøre siden live. Dersom din pakke inneholder denne tjenesten kan vi også tilby opplæring for bruk og redigering av nettsiden i ettertid.

Fortsatt litt på gjerdet?

Ta en uforpliktende prat med oss!

Vi vet at det er mange spørsmål som krever svar før man vurderer å investere i materiell til egen markedsføring. Derfor åpner vi for helt uforpliktende og gratis konsultasjon der vi snakker løst eller fast rundt deres behov og eventuelt hvordan ting kan løses.

[recaptcha class:form-recaptcha style="width:500px !important;"]

Gratulerer!

Du nådde bunnen av siden

Oppgi kode RAB10 for 10% RABATT på din neste ordre

Animasjon – Reklamevideo – Interaktiv video – Webdesign – Markedsføring – Profilartikler

VI ER DIN

TOTALLEVERANDØR

iTARGET AS – Kundeservice og salg

Åpningstider : Alltid åpent
Adresse : Nyhavn 8, 5042 BERGEN
Telefon : 412 85 149